0

Kleine conversies op Facebook: waarom een ​​tiet in de handen goed is

beste marketingboeken

Het doel van verkeersplaatsing is om een ​​gebruiker naar de site te leiden. Met Facebook-algoritmen kunt u de kwaliteit van de klik op het bericht verbeteren zonder de doelgroepinstellingen en advertenties aan te passen. Het is voldoende om de optimalisatie te wijzigen.

We hebben uit eigen ervaring gezien – u moet niet optimaliseren voor klikken op de link, als u de gebruiker naar de site van de klant leidt, maar voor weergaven van bestemmingspagina’s of conversieacties.

Beide evenementen zijn tussenliggende evenementen op het pad van de gebruiker vanaf de eerste klik op de advertentie tot het doen van een aankoop op de site. Optimalisatie voor weergaven van bestemmingspagina’s is beschikbaar in het doel Verkeer in de eerste fase van het starten van een advertentiecampagne. Als u moet optimaliseren voor acties op de site, moet u het doel “Conversies” selecteren.

Functies van optimalisatie voor klikken op de link:

  1. Een gebruiker die op een advertentie klikt, hoeft niet te wachten tot de bestemmingspagina is geladen, terwijl we de site al betalen voor de klik.
  2. Het optimalisatiedoel en de betalingsgebeurtenis zijn hetzelfde. We kunnen de prijs regelen voor 1 klik op de link.
  3. U hoeft geen pixel in te stellen en gebeurtenissen te maken om gebruikersacties op de site bij te houden.

Kenmerken van optimalisatie voor tussenliggende evenementen:

  1. Het is vereist om de Facebook-pixel op de site te installeren.
  2. Voor het evenement “Toevoegen aan winkelwagen” moet u naast de pixel ook het evenement configureren.
  3. U kunt een prijslimiet instellen voor het doelevenement.
  4. De site optimaliseert de plaatsing voor acties op de site, dus vertoningen worden betaald en de prijs wordt gecontroleerd op het niveau van de doelactie.

Facebook kan de plaatsing optimaliseren voor de laatste actie, bijvoorbeeld een aankoop. Maar er zijn redenen waarom het beter is om optimalisatie te gebruiken voor tussenliggende acties:

De site zal niet in staat zijn om plaatsing voor eindacties te leren en effectief te optimaliseren als eindgebeurtenissen (kopen, een ingevuld formulier verzenden, enz.) Zelden voorkomen. Facebook heeft ongeveer 50 gerichte acties nodig om te begrijpen wie de doelgroep is en aan wie de advertentie moet worden getoond voor maximale resultaten. Tussentijdse acties kunnen het verzamelen van statistieken versnellen: de productkaart bekijken, toevoegen aan de winkelwagen of aan de verlanglijst, een formulier openen, een formulier gedeeltelijk invullen, enz.

Bij een veiling kan het blijken dat de kosten voor het kopen van advertenties (bij het optimaliseren voor acties betalen we voor vertoningen) die zijn geoptimaliseerd voor uiteindelijke acties, duurder zullen zijn dan bij optimalisatie voor tussenliggende acties. Maar de plaatsingsefficiëntie kan hetzelfde zijn.

Uitvoer

Door te optimaliseren voor tussenliggende acties, worden de prestaties van Facebook-advertentieplaatsingen verbeterd vergeleken met optimaliseren voor klikken op een link.

We raden u aan ‘kleine conversies’ in uw plaatsingen te testen en de resultaten van verschillende optimalisatie- en betalingsgebeurtenissen te vergelijken om de meest effectieve oplossing voor uw advertentiecampagne te vinden.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

using instagram for marketing

https://marketingbook.shop/