Bsone
0

Automatiseer de chatfunctie op uw website

Goede klantinteractie is belangrijk om voor hoge conversies en uitstekende marges te zorgen. Daarom is het van belang om uw website optimaal in te richten, zodat bezoekers een soepel verlopende ervaring hebben. Een van de mogelijkheden hiervoor is het toevoegen van een chatfunctie op uw website. Op die manier kunnen klanten gemakkelijk hun vragen stellen of problemen voorleggen en kunt u snel schakelen om deze te beantwoorden of op te lossen. Uiteraard kunt u dit aan uw medewerkers overlaten, maar wist u dat het zowel voor eenvoudige als complexe klantprocessen ook mogelijk is om een chatbot in te schakelen?

Laat de routinematige taken uit handen nemen

Een groot deel van de chatfunctie van uw website kan aangestuurd worden door een chatbot. Deze vorm van AI (Artificial Intelligence) neemt de routinematige taken van uw werknemers over, waardoor u veel tijd en geld bespaart. Is een vraagstuk te complex? Dan kan er alsnog via de chat contact worden opgenomen met een medewerker. Uiteraard wilt u niet zomaar de eerste de beste chatbot inzetten om de chatfunctie op uw website te optimaliseren. U wilt een chatbot met software waar u op kunt vertrouwen. Hiervoor gaat u het best naar Eerstestap. Dit bedrijf heeft jarenlange ervaring en biedt zowel standaardoplossingen als maatwerk op het gebied van verbeterde klantinteractie.

Verbeter uw klantinteractie

Wanneer u Eerstestap inschakelt voor het verbeteren van de klantinteractie met een chatfunctie op uw website bent u in goede handen. Allereerst zullen zij de klantreis onder de loep nemen en een plan opstellen om deze te optimaliseren. Hierdoor krijgen uw klanten een gestroomlijnde ervaring op uw website, waardoor hun tevredenheid zal stijgen. Daarnaast wordt de technologie eerst getest en verbeterd in een pilot, zodat u er bij het opschalen zeker van bent dat de chatbot naar behoren werkt. Zo weet u precies waar u aan toe bent en gaat u niet over één nacht ijs.