En in tegenstelling tot hun levende broeders, dragen fauxplanten niet bij aan een betere kwaliteit van de lucht voor ons om te ademen. “Het zou een goede gelegenheid zijn voor een merk om met een aantal duurzame en kwalitatief hoogstaande planten uit te komen,” merkt Tavella op. Dit artikel is geschreven door Kunstpalm: De verkoper van kunstplanten, kunstbloemen, een kunstboom en een kunsthaag. Het is geen geheim dat zoveel jonge mensen ernaar streven om liefdevolle plantenmoeders te zijn. Het wordt steeds duidelijker als we de appartementen van onze vrienden binnenlopen en we worden begroet met een nieuwe, met bladeren bedekte rietstruik die aan het plafond hangt of nog een sappige rietje dat op een reeds drukke vensterbank wordt geperst. Zelfs met alle liefde voor het leven van de plantenkoningin zien we tussen al het groen niet vaak knallend gekleurde bloemetjes. Volgens Donna Letier, CEO en mede-oprichter van Gardenuity, staat dat op het punt te veranderen. “Bloemig is in. Met huisdecoratie, schoonheidsmerken, modehuizen en in de keuken. En, de gemakkelijkste manier om deze trend tot leven te brengen is met de echte, bloeiende planten”, vertelt Letier aan Refinery29 via e-mail. “We kennen allemaal de vele voordelen van planten als onderdeel van je leven – ze helpen ons ons ons beter te voelen, ze reinigen de lucht, ze stimuleren de genezing, ze maken ons productiever, en het zien van groen helpt ons om ons meer ontspannen en kalmer te voelen. Maar om te voorkomen dat we het vergeten, ze zijn zo mooi!” Een kunsthaag van hoge kwaliteit vind je bij Kunstpalm. De verkoper van kunsthagen, kunstplanten en kunstpalmen. Bij zijn we hier om u te helpen navigeren door deze overweldigende wereld van dingen. Al onze marktplukken worden onafhankelijk geselecteerd en samengesteld door de redactie. Als je iets koopt waar we naar verwijzen op onze site, kan Raffinaderij29 commissie verdienen. Goed verlichte, verrassend grote ruimtes waarin alle mogelijke oppervlakken zijn bedekt met onberispelijk wit marmer. Diptyque kandelaars, waarvan de wasachtige restanten zijn uitgeschept, worden gebruikt om assortimenten van lippenstift en make-up kwasten in op te bergen. Een gespiegeld dienblad met precies het juiste assortiment sieraden, parfumflesjes en cosmetica. Een hangende plant – of drie! – boven een witte klauwvoetkuip, met de pootjes net laag genoeg om je je af te vragen of hun eigenaars ze kunnen aanraken tijdens het baden. Herkent u een van deze trends op het gebied van badkamerinrichting en opbergruimte? Als dat zo is, dan is dat waarschijnlijk omdat ze alomtegenwoordig zijn op de invloedrijke schoonheidssite Into The Glossier – de voorloper en redactie van het cosmeticabedrijf Glossier – en The Coveteur, een andere populaire site die regelmatig beschikt over de badkamers, schoonheidsroutines, kasten en huizen van de hippe, rijke, en goed verbonden mensen. Het doel van deze franchises is het documenteren van de schoonheid en de winkelrituelen van een bepaald soort coole, nog steeds te vergelijken vrouwen – je weet wel, in zoverre dat model-slash-DJ’s, mode-ondernemers en mensen met achternamen als Getty en Vreeland “betrouwbaar” zijn. Maar ze hebben tegelijkertijd, en waarschijnlijk onbedoeld, een zeer specifieke binnenhuisarchitectuur in stand gehouden die de afgelopen jaren overal is gaan opduiken. Misschien heb je het zelfs zelf geadopteerd. “Ze hebben zelfs invloed gehad op de manier waarop ik mijn eigen badkamer vorm geef”, die samenwerkt met het populaire designbureau Homepolish (dat toevallig een kantoor ontwerpt voor Into The Gloss in 2015). “Het creëren van een zen, spa-achtige sfeer in de badkamer is sinds de opkomst van het ‘badkamerinterview’ van het grootste belang geworden in de badkamer. Ze haalt een voortdurende wens van haar klanten aan voor ITG-geïnspireerde bloeitijden, waaronder “teakaccenten”, “planten onder de douche” en “producten voor kleurcoördinatie in de medicijnkasten”. Hoewel zowel het uiterlijk als de popularisering via sociale media duizendjarig zijn, is het concept van de badkamer als een uiting van het zelf en een plek voor de zelfzorg van de vrouw verre van nieuw. Het begrip van een vrouw die een ruimte heeft die gewijd is aan het verwennen en verfraaien dateert terug rond 50 voor Christus, toen Cleopatra naar verluidt zo’n ruimte had, compleet met een marmeren bad voor haar melk- en honingbaden. Marie Antoinette, natuurlijk, had er ook een. Maar het wordt waarschijnlijk het sterkst geassocieerd met het oude Hollywood, hoewel de esthetiek van toen – grote bollen rond een spiegel, weelderige stoffen, verzadigde kleuren – veel rijker en openlijker vrouwelijker is dan die van vandaag. Meer recentelijk heeft de beroemde interieurontwerper Martyn Lawren… |
https://kunstpalm.nl/ |