Budgetbeheer kan een grote stap zijn in je leven. Het is fijn om te weten dat je dossier en je financiële zaken in goede handen zijn. Als je bij budgetbeheer Hengelo in het bedrijf komt krijg je een eigen beheerder waardoor je steeds hetzelfde aanspreekpunt hebt en je niet steeds doorverbonden hoeft te worden naar een andere collega. Zo heb je iemand die de kennis heeft over je dossier en ook weet waar je het over hebt als het over persoonlijke zaken gaat. Dit voorkomt een slechte manier van communiceren en extra werk door het doorgeven van informatie naar de juiste persoon.
Een allround bedrijf
Als je in het budgetbeheer terecht komt kan er een hoop komen kijken bij het proces. Het moet allround goed en compleet afgerond worden zodat er niks over het hoofd gezien wordt. Voordat je in het proces rolt wordt er een intake afgenomen met alle nodige informatie en een helder plaatje van je financiële situatie. Daarna worden de administratieve dingen op orde gebracht zoals het aanvragen van een rekening en het versturen van brieven. Vanuit daar krijg je een dossierbehandelaar en kan het traject starten. De medewerkers zijn speciaal getraind voor een vak als dit zodat je geld in goede handen is.
Deel Inkomen of volledig beheer
Er zijn twee verschillende vormen van het budgetbeheer. Je kan in volledig beheer en deel inkomensbeheer. Volledig beheer houdt in dat je geen zeggenschap meer hebt over je financiën en je elke week een bedrag aan leefgeld overgemaakt krijgt. Hiervan kan je boodschappen doen en andere uitgaven dekken. Alle vaste uitgaven worden voor je geregeld. Dit voorkomt een oud financieel patroon. Daarnaast kan je deel inkomen beheer doen. Hierbij maak je elke maand of week een bedrag over zodat wij die over schuldeisers kunnen verdelen en de nodige acties kunnen ondernemen. Bij de intake wordt dit allemaal helder uitgelegd en kan je de keuze maken tussen deze twee opties.