Callcenters zijn vaak onwijs grote gebouwen waar honderden telefonisten en telefonistes acht uur per dag aan de telefoon zitten om allerlei gesprekken te voeren voor verschillende klanten. Ze verlenen een telefoonservice aan externe partijen die mensen nodig hebben om marktonderzoek te doen, een product te verkopen of om de telefoon te beantwoorden en de klant te woord te staan. Toch is dit typische beeld langzaamaan aan het veranderen, want de hele industrie verandert. In de westerse landen zie je het steeds meer, het toenemende aantal serviceverleners die als zelfstandigen te werk gaan. In plaats van mensen in dienst te nemen worden werkzaamheden uitbesteed aan een individu die vervolgens voor een specifiek project een contract krijgt. Nogal logisch is het dan ook dat het aantal ZZP’ers in Nederland in rap tempo toeneemt. Men kan geen werk vinden en de kansen op een vast contract zijn ook kleiner dan een tijd geleden, dus begint men voor zichzelf. Vaak als postbezorger, chauffeur of freelancer, maar ook als professional of dienstverlener. Zo kent de zorgsector de grootste toename aan ZZP’ers. Veel mantelzorgers en hulpverleners aan huis werken als zelfstandigen en worden betaald door zorginstellingen, de familie of de gemeente. Maar ook het werken aan huis neemt toe. Ook qua telefonie. Dit komt doordat er kleine bedrijven zijn die graag iemand willen die de telefoon aanneemt, maar niet vaak worden gebeld en er niet iemand speciaal voor willen aannemen. Hier kan jij handig op inspelen! Vanuit huis kan je gemakkelijk telefoontjes plegen of een telefoontje aannemen terwijl je thuis ook andere taken doet of andere activiteiten onderneemt om geld te verdienen. Jij handelt dan de gesprekken af voor de opdrachtgever die niemand hoeft aan te nemen en per telefoontje betaald voor jouw telefoondienst. Tegelijkertijd verdien jij gemakkelijk een extra zakcentje! |
http://www.bizziphone.com/ |